
- Geplaatst op vrijdag 22 december 2017
Gemeenten Haarlem en Zandvoort centraliseren klantcontact met KCC Regiebord
Vanaf 1 januari 2018 wordt de dienstverlening van gemeente Zandvoort grotendeels door gemeente Haarlem georganiseerd. Telefonische vragen en meldingen aan beide gemeenten worden door het gezamenlijke Klant Contact Centrum (KCC) geregistreerd en gekanaliseerd in het ‘KCC regiebord’. Seneca realiseerde het KCC regiebord samen met gemeente Haarlem in 2016.
Gemeente Haarlem deed in 2016 een uitgebreide leveranciersselectie voor een klantcontactregistratiesysteem (KCS), waar Seneca met haar KCC Regiebord als sterkste speler uit de bus kwam. De gemeente werkt nu met één uniforme registratiemethode. Dat maakte het relatief eenvoudig om de telefonie en het e-mailverkeer aan de gemeente Zandvoort op het KCC regiebord aan te sluiten.
Bij het binnenkomen van een telefoontje wordt herkend of de beller vragen heeft met betrekking tot de gemeente Zandvoort of de gemeente Haarlem. Het KCC regiebord speelt hier direct op in, zodat de KCC-medewerker de juiste informatie vertrekt en registreert. Het KCC werkt daarbij met twee beeldschermen: op het linkerscherm van het regiebord komen de klantcontacten binnen. Het rechterscherm toont informatie die nodig is om het klantcontact goed af te handelen.
Als voorschot op de gecentraliseerde dienstverlening wordt sinds 20 december jl. alle telefonie en e-mail al door gemeente Haarlem verwerkt. Vanuit Seneca en de gemeenten is hard gewerkt om dit mogelijk te maken. Na de eerste dagen kunnen de gemeente constateren dat het proces vlekkeloos is verlopen en de telefoontjes en e-mails aan Zandvoort zonder problemen door gemeente Haarlem worden opgepakt en verwerkt.
Nieuwsbrief
Laatste Nieuws
-
Seneca tekent intentieverklaring IPv6
donderdag 14 november 2019Er is steeds meer behoefte aan unieke internetadressen. Logisch, de samenleving...
-
Gratis Workshop 'Allemaal Sociaal'
donderdag 7 november 2019Op zoek naar een nieuwe manier van samenwerken en het optimaliseren van je...
-
Maak kennis met onze oplossingen
woensdag 30 oktober 2019In november en december organiseert Seneca webinars die u inzicht geven in de...
-
Ervaar het Sociaal Intranet van Seneca op Hét Nationaal Intranetsymposium
dinsdag 15 oktober 2019Ben jij een professional op gebied van communicatie of ict? En ben jij betrokken...
-
25 jaar Seneca!
dinsdag 9 juli 2019Seneca, de online dienstverlener uit Delft, bestaat 25 jaar. In 1994 werd Seneca...