Woningcorporaties | Kennissysteem & Formulierenserver

Of een huurder zijn zaken nu via de website of telefonisch wil regelen, goed klantcontact is cruciaal. Huurders en klantcontactmedewerkers moeten daarvoor snel kunnen beschikken over de juiste informatie. Seneca heeft haar vernieuwde Kennissysteem en Formulierenserver gekoppeld aan het Fox Contact systeem van Aareon, zodat de huurder zich ook echt met de corporatie verbonden voelt.

Vijf daken van rijtjeshuizen

Woningcorporaties hoeven dankzij de koppeling niet meer informatie uit te vragen dan strikt noodzakelijk. Huurders worden aan de telefoon geïdentificeerd met behulp van Fox Contact van Aareon. Met Seneca’s Kennissysteem weten klantcontactmedewerkers vervolgens bij elk gespreksonderwerp precies wat zij kunnen vertellen en wat zij kunnen doen. Zij starten bijvoorbeeld online formulieren die vooringevuld worden met de binnen de corporatie aanwezige informatie.

Huurders die acties willen uitvoeren vanuit het klantenportaal zijn geïdentificeerd tijdens het inlogproces. De huurder kan dan ook zelf een online formulier starten om een actie uit te voeren. De online formulieren zijn uiteraard ook vooringevuld en toegesneden op de persoonlijke situatie.

Online formulieren weten de weg

Het maakt uiteindelijk niet uit of een huurder zijn zaken zelf regelt op het klantenportaal of telefonisch contact legt met een helpdeskmedewerker. Online formulieren zorgen ervoor dat alle benodigde informatie volgens een vaste norm wordt uitgevraagd, opgeslagen en verwerkt.

De formulierbeheerder van de corporatie heeft aan elk (zelfontworpen) formulier een taaksoort, taakgebied en rol meegegeven dat hij koppelt aan Aareon AX. Door deze gegevens te combineren met de informatie die de huurder of klantcontactmedewerker invult is het formulier in staat automatisch -zonder handmatige tussenkomst- een activiteit te starten in AX. Een verzoek wordt als vanzelf op de juiste manier bij de juiste medewerker onder de aandacht gebracht.

De menselijke acties in het administratieve proces worden met de verregaande integratie tussen AX, het Kennissysteem en de Formulierenserver aanzienlijk gereduceerd. Hierdoor worden fouten voorkomen en is er meer tijd en aandacht voor het daadwerkelijke contact met de huurder.

Wij maken gebruik van Cookies op onze site.

Meer informatie