Gemeente Lelystad | Website

Gemeente Lelystad heeft de digitale dienstverlening verbeterd met de lancering van een nieuwe website. Samen met Seneca werd de site voorzien van een nieuw uiterlijk en een nieuwe navigatiestructuur. De homepage laat voortaan de de meest bezochte producten en onderwerpen zien. De nieuwe website is sneller en informatie is beter vindbaar. Ook op smartphones en tablets is de website goed te gebruiken dankzij het responsive design.

Sfeerbeeld website Lelystad.nl

Snel vinden wat je zoekt

De vernieuwde website is een zogenaamde toptakensite. Bezoekers komen namelijk op de website om een specifieke taak uit te voeren: een rijbewijs aanvragen, een paspoort vernieuwen, een vergunning aanvragen of een melding doen bijvoorbeeld.

De meest bezochte producten en onderwerpen verschijnen voortaan bovenaan de homepage. De gemeente wil haar digitale dienstverlening verder optimaliseren en de toptakensite is daarvoor een vereiste. Zeker nu inwoners vandaag de dag zowel zakelijk als privé gewend zijn om steeds meer zaken online te regelen. De vernieuwde website stelt de bezoeker en diens informatiebehoefte centraal. Snel vinden wat je zoekt, is het uitgangspunt van het vernieuwde Lelystad.nl.

VAN TOPTAKEN NAAR TOPRESULTAAT

De website Leystad.nl is met veel zorg en aandacht in een samenwerkingsproject door Seneca en gemeente lelystad gerealiseerd. Gerben Hart, destijds webredacteur gemeente Lelystad: “De samenwerking tussen Lelystad en de consultant van Seneca verliep soepel en we hebben er in korte tijd echt iets mooi van gemaakt. De kennis, flexibiliteit en het pro actieve handelen van de consultant hielpen daar erg bij.

Het eindresultaat is helemaal naar wens. De gemeenten krijgt dan ook veel positieve reacties op de vernieuwde site.“We krijgen louter complimenten over de strakke vormgeving en makkelijke gebruikerservaring. We zijn er super blij mee!

Wij maken gebruik van Cookies op onze site.

Meer informatie